Praktische informatie

Wij hebben contracten afgesloten met alle zorgverzekeraars en diens labels, uitgezonderd VGZ, CZ en ONVZ. Hierdoor is zorg bij ons volledig vergoed en hoef je zelf niet bij je zorgverzekeraar te declareren. Om hiervoor in aanmerking te komen dien je wel door je huisarts te worden verwezen.

Indien verzekerd bij VGZ, CZ of ONVZ is de hoogte van vergoeding afhankelijk van je polis. Bij een restitutiepolis ontvang je in veel gevallen volledige vergoeding, bij een naturapolis meestal minder. Het verschil betaal je zelf. Je ontvangt van ons maandelijks een factuur die je eenvoudig kan indienen bij je zorgverzekeraar. Omdat wij een ruim betaaltermijn hanteren kun je ons in de meeste gevallen betalen na ontvangst van je vergoeding. Wij hanteren voor diagnostiek en behandeling de tarieven zoals jaarlijks gemaximeerd door de Nederlandse Zorgautoriteit voor gezondheidszorgpsychologen in kwaliteitsstatuut sectie II. Informeer vooraf bij je zorgverzekeraar over jouw vergoedingen of neem contact met ons op.

Houd rekening met je jaarlijks eigen risico. Als een behandeling over de grens van het kalenderjaar heen gaat dan vraagt je zorgverzekeraar mogelijk ook het nieuwe jaar een bijdrage.

Zorgverzekeraars

Behandeling zonder vergoeding

Ook zonder verwijzing of diagnose kunnen wij voorzien in jouw hulpvraag. Houd er dan wel rekening mee dat de kosten voor eigen rekening zijn. Je betaalt in dat geval geen eigen risico. In sommige gevallen is er toch vergoeding mogelijk vanuit een aanvullende verzekering, neem hiervoor contact op met je zorgverzekeraar.

Soms is behandeling uitgesloten van vergoeding, zoals bij aanpassingsstoornissen, werkgerelateerde problematiek als overspannenheid en burn-out, enkelvoudige fobie, identiteitsproblematiek en levensfaseproblematiek. De huisarts is hiervan op de hoogte. In sommige gevallen betaalt de werkgever de kosten voor behandeling, neem hiervoor contact op met je werkgever.

Binnen de generalistische basis GGZ wordt gewerkt met het Zorgprestatiemodel. Dit betekent dat je, bij behandeling zonder vergoeding, maandelijks een factuur krijgt waarop je verschillende zorgprestaties kunt zien. Wij hanteren voor diagnostiek en behandeling de tarieven zoals jaarlijks gemaximeerd door de Nederlandse Zorgautoriteit voor gezondheidszorgpsychologen in kwaliteitsstatuut sectie II.

Indien je kiest voor behandeling zonder vergoeding, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. We maken samen een keuze in behandelmethode, frequentie en duur van de contacten.

Annuleren van afspraken

Als de afspraak niet door kan gaan, verzoeken wij je deze tot 24 uur vooraf per mail of telefonisch te annuleren. Afspraken die op maandag gepland staan, dien je de vrijdag ervoor te annuleren. Mocht de afspraak niet (tijdig) zijn afgemeld dan worden de volledige kosten van het geplande consult als no-show bij je in rekening gebracht.

Wachttijd

Na aanmelding zal er binnen één tot twee werkdagen telefonisch contact worden opgenomen voor kennismaking en het inplannen van een intake, waarna behandeling kan worden gestart. De wijze van verzekering heeft geen invloed op wachttijd.

Aanmeldingswachttijd: 1-2 werkdagen
Intakewachttijd: 8-10 weken
Behandelingswachttijd: 1-2 weken

Over Aanmelden Contact